Peace and donor accountability: an interview with DFID

January 18, 2017

 

“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးုလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာအဖြဲ႕မ်ား သေဘာက် ေက်နပ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အရပ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ အားေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္္။”

 “It is not just about pleasing those parties in the peace process, but building and strengthening civil society”.

 

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ UK Department for International Development မွ ပဋိပကၡဆိုင္ရာအၾကံေပး Steve Ainsworth ႏွင့္ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းျခင္း

An interview with Steve Ainsworth, Conflict Adviser at the UK Department for International Development in Myanmar (Part Two) – English below

 

Forum: အေျခခံအားျဖင့္ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မည္သို႕အကူအညီေပးပါသလဲ။

 

ဒီေနရာမွာ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။

 

တစ္ခုမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ကူညီေထာက္ပ့ံမႈ ကို အသုံးျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္တို႕အေပၚ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အရပ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အုပ္စုမ်ား ကို တိုက္ရိုက္ေထာက္ပ့ံျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

အျခားတစ္ခုမွာ က်န္းမာေရး (သို႕မဟုတ္) ပညာေရး (သို႕မဟုတ္) အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းမ်ားကဲ့သို႕အစဥ္အလာရွိေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွတဆင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေပးအပ္တဲ့ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္၏ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အတြက္ ပိုမို အကၽြမ္းတ၀င္ရွိသည္မွာ အေသအခ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တိုင္းျပည္အတြက္ ပိုမို၍ ေရရွည္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲေသာ ႏိုင္ငံေရးရလာဒ္မ်ားရရန္လည္း ပံ့ပိုးေပး ပါတယ္။

 

 

Forum: ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားတြင္ DFID သည္ မည္သူတို႕ထံ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံပါလဲ။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ တာ၀န္ယူ၊တာ၀န္ခံမႈဟာ အလႊာမ်ားစြာတြင္ရွိပါတယ္။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနေသာ တိုင္းျပည္ (သို႕မဟုတ္)  ရပ္ရြာလူထုရွိ ျပည္သူမ်ားကို တာ၀န္ယူ၊တာ၀န္ခံျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဤတာ၀န္ခံမႈသည္ အၿမဲတေစရွိရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

 

အျခားတစ္ဘက္တြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ၿဗိတိသွ် အခြန္ထမ္းေတြကို တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံရပါတယ္။

 

ေျမျပင္ေပၚရွိ လူထုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံမႈဆိုသည္မွာ ၄င္းတို႕ရဲ႕ ဦးစားေပးလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ကိုက္ညီတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေသာနည္းလမ္း ႏွင့္ ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုသည္မွာ လူေတြဟာ သူတို႕ရဲ႕အသက္အိုးအိမ္ကို ပိုမိုေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲစြာ ၿငိမ္းခ်မ္းေစရန္၊ ၄င္းတို႕ရဲ႕ ရပ္ရြာလူထုကို ပိုမိုစိတ္ခ်လုံၿခံဳလာေစရန္ ႀကိဳးစားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕မွသာ ထိုသူေတြဟာ စည္ပင္၀ေျပာမႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ခံစားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ၿဗိတိသွ်အခြန္ထမ္းမ်ားထံ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံျခင္းဆိုသည္မွာ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ျခင္းဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္၊ခံယူခ်က္ႏွင့္အညီ ေငြေၾကးမ်ားကို နည္းလမ္းမွန္မွန္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သုံးစြဲေနသည္ကို ဆိုလိုပါတယ္။

 

Forum: ေျမျပင္ရွိ  ျပည္သူမ်ားအတြက္ တာ၀န္ယူ၊တာ၀န္ခံမႈကို စဥ္းစားၾကရေအာင္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို သင္ဘယ္လို ခြဲျခားမလဲ၊ အုပ္စုအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဘယ္လိုတုန္႕ျပန္မလဲ။ ေျမျပင္ရွိ လူထုကို တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံမႈအေၾကာင္း သင္ဘယ္လို ရွင္းျပမလဲ။

 

သင့္ရဲ႕ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈႏွင့္ အကဲျဖတ္မႈတို႕ကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဖို႕မွတပါး အျခားအစားထိုးစရာမရွိပါဘူး။ DFID ရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ပုံဟာ အခ်ိဳ႕ေသာ အျခားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ယွဥ္ရင္ အနည္းငယ္ကြဲျပားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လုပ္ငန္းကို ကိုယ္တိုင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း မလုပ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ လက္တြဲေဖာ္ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကသာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ေပးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕အလုပ္ကေတာ့ ဒီအဖြဲ႕ေတြဟာ အလုပ္ကို ေကာင္းမြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိမရွိႏွင့္  တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံမႈကို ေျမျပင္တြင္ က်င့္သုံးျခင္းရွိမရိွ ကို ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ေျမျပင္ရွိ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အေနအထားေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ပိုမိုနားလည္ႏိုင္ဖို႕ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားႏွင့္ အကဲျဖတ္မႈမ်ား ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ရဲ႕ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕မ်ားကို တိုက္တြန္းအားေပးပါတယ္။ အေနအထားအေျပာင္းအလဲ ေတြၾကားမွာ ရလာဒ္မ်ားကို စစ္ေဆးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးျခင္းယႏၱရားကို အသုံးျပဳၿပီး မိတ္ဖက္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါတယ္။  တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအားျဖင့္ ေျမျပင္ရွိလူထုက ဘာကိုလိုခ်င္တယ္ (သို႕မဟုတ္) ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္တယ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ နားလည္ထားရန္လိုအပ္ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လုပ္ေပးေနတာေတြဟာ လိုအပ္တာေတြဟုတ္မဟုတ္ကိုလည္း သိရွိထားရပါမယ္။

 

ဒီရလာဒ္ေတြဟာ က်န္းမာေရးႏွင့္ပညာေရး အစီအစဥ္မ်ားတြင္ သင္ေတြ႕ရမည့္ သိသာျမင္သာတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးပုံစံလိုမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအပိုင္းမွာေတာ့ အနည္းငယ္ပို၍ မပီျပင္ေသာ ပုံစံမဲ့အေနအထားမ်ိဳးနဲ႕ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါ၀င္ညိွႏိႈင္းေနေသာအဖြဲ႕မ်ား သေဘာက်ေက်နပ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတာမဟုတ္တဲ့အခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ အထူးသတိထားရမယ္။ ဒါေပမယ့္ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ဖို႕အတြက္ အရပ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ အားေကာင္းေစျခင္းတို႕ကို ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ အရပ္ဖက္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕မႈကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ အရွိန္ျမွင့္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၏ အျခားေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ ရပ္ရြာလူထု၏ ဦးစားေပးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေပးႏုိင္ရန္အတြက္ ၄င္းတို႕၏ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ အရည္အေသြးမ်ားကို တည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း အကူအညီေပးပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ညိွႏိႈင္းေနသူမ်ားကို ပံ့ပိုးကူညီျခင္းျဖင့္ အရပ္ဖက္ အဖြဲ႕အစည္း၏ အသံမ်ားကို ပို၍ၾကားႏိုင္ပါတယ္။

 

So at a basic level, how does aid help to bring about peace၊

 

There are two sides to it.

 

One is using our aid to support peace: Direct support to civil society organisations, and groups that are working on the peace process and peace building on the ground.

 

The other side is ensuring that the aid that we provide through more traditional channels – on health or education or livelihoods for instance - is more cognisant of the dynamics of the peace process, and is contributing to more sustainable political outcomes for the country.

 

Who is DFID accountable to in its work on peace?

 

Our accountability works on many levels.

 

There is accountability to the people of the country or the community in which we are working and that should always be there.

 

On the other side of things we have accountability to the British taxpayer.

 

Our accountability to people on the ground is that we are delivering developmental benefits to them, in a way that is sustainable and meets their priority needs.

 

In the peace context it is about trying to make their lives more sustainably peaceful, to make their communities safer and more secure so that they are then able to enjoy the benefits and opportunities of prosperity and development.

 

The accountability to the British taxpayer is that we are spending the money in the right way to fulfil our mandate of reducing poverty.

 

Thinking about accountability to ‘people on the ground’. Presumably there are a range of views on peace in Myanmar. How do you disaggregate that and be responsive to different groups? How do you unpack that accountability to people on the ground?

 

There is no substitute for continuing to do your analysis and assessment. DFID works in a slightly different way to some other agencies in that we don’t do direct implementation.  It is our implementing partners who are doing the work. It is our job to make sure they are doing a good job and that they are taking account of that accountability on the ground.

 

We encourage our partners to continue to do analysis and assessments to better understand the dynamics of the context and the needs on the ground. Through the use of monitoring mechanisms we work with partners to look at measuring results in this changing context.  As part of this, we need to understand what the people on the ground might want or be expecting, and whether we are delivering what is needed.

 

These are not just about tangible benefits that you might find in health and education programming. It is slightly more amorphous in the peace context.

 

We are very conscious of the fact that it is not just about pleasing those parties in the peace process, those groups who are negotiating but it includes building and strengthening civil society in order that they can deliver what is required.

 

We are increasing the exposure of civil society to the peace process, and to peace processes elsewhere, to help them to build their skills and capacity to be able to advocate for the priority needs of communities. They can advocate to those who are negotiating in the peace process, so that the voices of civil society can better be heard.

 

 

 

 

Please reload